De ce este nevoie de consultație înainte de începerea tratamentului pentru afecțiunea cu care ne confruntăm? O întrebare pe care o primim deseori din partea pacienților și la care ne-am gândit să răspundem în cadrul acestui articol, convinși fiind că mulți dintre voi se întreabă același lucru.
În primul rând, ne dorim ca relația pe care o legăm cu pacienții să fie pentru întreaga viața, iar pentru ca acest lucru să fie realizabil, considerăm că prima dată trebuie să ne cunoaștem unul pe celălalt, ori tocmai acesta este rolul consultației inițiale.
De ce este importantă consultația inițială pentru relația pe care o legăm cu pacienții?
Așa cum orice relație pe care o legăm cu cei din jur începe prin a face cunoștință, așa începe și relația medic-pacient. Obiectivul nostru este să ne cunoaștem cât mai bine pacientul, starea sa de sănătate, grijile acestuia, dorințele pe care le are, pentru a le putea duce la îndeplinire cu succes. Astfel, ne place să credem că primul pas spre relația medic-pacient este consultația, care presupune mai mulți pași de urmat, și anume:
Întâmpinarea pacientului
Prima dată, pacientul va fi îndrumat să respecte protocolul de primire ce constă în realizarea unor acțiuni simple, dar extrem de importante pentru siguranța noastră, a tuturor. Ulterior, acesta va fi întâmpinat la recepție, unde colegele noastre îi vor adresa o serie de întrebări din fișa pacientului, pentru a comunica astfel aspecte extrem de importante pentru medicul specialist cu care se va întâlni, cum ar fi eventuale probleme de sănătate, alergii, tratamente medicamentoase administrate în perioada respectivă etc. După ce va semna în format electronic acordul GDPR și restul documentelor necesare, pacientul va fi invitat în sala de așteptare, unde va fi preluat de către asistenta medicală.
Întâlnirea cu medicul specialist și analiza cazului
Din sala de așteptare, acesta va fi invitat în cabinet, unde va urma o discuție cu medicul specialist. Pe baza răspunsurilor din fișa pacientului, medicul va adresa o serie de întrebări referitoare la fișa completată, pentru a se asigura că deține toate informațiile necesare privind starea de sănătate a pacientului.
De menționat că discuția va fi una extrem de relaxantă, medicii noștri fiind recunoscuți pentru „lipiciul” pe care îl au la pacienți. Zâmbetele nu vor lipsi, iar dacă la intrarea în cabinet pacientul simte teamă sau emoție, acesta va uita de toate extrem de repede. De asemenea, nu există nicio presiune legată de timp, fiecare pacient fiind tratat cu maximă atenție și responsabilitate de către medic.
Examinarea cavității bucale și efectuarea radiografiilor necesare
Odată purtată discuția și depășită „bariera” de necunoscuți, medicul va examina cavitatea bucală a pacientului, pentru a analiza cazul, eventualele probleme dentare de care pacientul este posibil să nu fie conștient (afecțiuni fără simptomatologie sau care nu sunt vizibile cu ochiul liber). Ulterior, acesta va fi invitat să comunice motivul prezentării la OZONO, ce anume îl nemulțumește și ce așteptări are în urma tratamentului. În funcție de problemele identificate, medicul poate face trimitere și către alte specialități, cum ar fi ortodonție, endodonție etc.
Dacă va considera necesar, medicul va recomanda o radiografie dentară, cel mai probabil un OPT, pe care acesta îl va putea face în doar câteva minute tot la OZONO.
Planul de tratament și explicarea acestuia
În urma examinării cavității bucale, dar și a eventualelor investigații radiologice, medicul specialist va întocmi un plan de tratament care îi va fi prezentat pacientului și explicat în detaliu, pentru a ne asigura că acesta înțelege pașii de urmat pentru rezolvarea problemelor dentare identificate.
În cele mai multe cazuri, pacientul este chemat ulterior la prezentarea planului de tratament, pentru a avea timp sa discute cu ceilalti medici specialiști. Important de menționat este faptul că niciodată medicul nu discută despre costuri, el prezintă planul de tratament și, ulterior, despre costuri pacientul discută cu Patient Care Manager-ul OZONO și agreează cea mai bună soluție pentru el.
Ulterior, pacientul va părăsi cabinetul, se va întoarce la recepție, unde colegele noastre îi vor oferi toate informațiile necesare privind plata serviciilor și va stabili următoarea programare.
Pe toată durata tratamentului, personalul OZONO, Pacient Care Manager-ul OZONO și asistentele de la recepție, va fi disponibil oricând să răspundă întrebărilor pe care pacientul le are și să-i ofere acestuia informațiile pe care le dorește, chiar și după ieșirea din clinică.
Obiectivul nostru este să rămânem alături de pacient pentru întreaga viață, iar pentru aceasta, consultația inițială este extrem de importantă, fiind primul pas în crearea relației medic-pacient. Te așteptăm cu drag la o consultație, să discutăm despre zâmbetul tău!